Nya små guldkorn och så...smultron

Ny vecka och snart är det midsommar, jag sitter och tittar ut genom köksfönstret och det regnar ja det öser verkligen ner...Säg inte att ska vara så här på midsommarafton! Jag har ju laddat med söta små klänningar till tjejerna, jag måste ta en bild på Ellas och visa er den är så söt.

Nåja det blir förmodlingen ingen gräsklippning idag heller när det är så här blött och blaskigt, det ser ut som vårt hus står på en vildvuxen äng av högt gräs kanske har även det sin charm.
På min lilla fototurné i lördags hittade jag dessa små söta kryddkrukor på ÖoB, även där kan man ibland hitta små guldkorn. Det ser nästan ut som emalj men är av porslin, de kostade endast 15 riksdaler/st visst var det billigt!





Smultronen kommer från vårt egna trädgårdsland och är verkligen jättegoda och söta nu, såg också att det var massor med jordgubbar färdiga så nu dreglar jag efter en jordgubbstårta!

Ha en bra dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar