Sigge är hemma!

Sigge är hemma och mår bra:)
Han är lite trött och hängig men det är ju förståligt efter en operation.
Han ser inte allt för rolig ut, han är nämligen rakad på halva ryggen, på halsen, ena benet och mitt uppe på huvudet! 3 knölar är bortplockade och ivägskickade på lab. så vi vet fortfarande inte vad det rör sig om.
Han har stora snitt som är ihopsydda med vad som ser ut som knallblå fiskelina....ja det ser verkligen hemskt ut. Min Sambo blev lite smått chockad när han hämtade honom för då blödde han dessutom från ryggen och på näsan där han skadat sig när han försökt ta sig ut från buren han satt i, han tycker inte om burar eller hundgårdar utan får panik och måste ut.

Men det gör inget hur han ser bara han är hemma igen!
Och just nu ligger han och snarkar högt inne i soffan, precis som det ska vara:)


Efter att jag lämnat Sigge för operationen igår så handlade lite innan jag åkte hem.
Jag hittade då några mössor till tjejerna som passar nu när det börjar bli lite kyligare och blåsigare ute. De används nu väldigt flitigt och Phoebe vill inte ta av sig sin....utan den är på även inomhus, ja inte fryser hon om öronen i alla fall:)





Tack för alla Era tankar igår både från mig och Sigge:)

Fredag idag!!......Jihaaaa!!
Mys, pys..å allt det där....men jag har inte kommit på vad jag ska laga för mat idag!
Vad ska ni ha för gott? Har ni något bra förslag och gärna enkelt...för jag är lat;)

Härlig fredag på Er!
Mösskram!

&....varför kan jag inte förhandsgranska mina inlägg längre...Grrrrr....Blogger....Grrrrymt!


3 kommentarer:

  1. Usch, jobbigt det där när ens kära djur blir sjuka. Har själv haft både häst, hund och katt så jag vet. Men skönt att operationen gick bra.

    Ursöt mössa, helt i min smak. Snart dags att köpa mössor till våra små, det blir kanske i helgen.

    Ha en skön fredag och helg!
    Kram
    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  2. åh lilla voffsingen... Så hemskt när djur måste gå igenom en sådan sak. Skönt att ni får ha han hemma nu och att han verkar må efter omständigheterna bra.

    supergoa mössor till barnen, ja det börjar dra ihop sig till mösstider nu.

    Önskar dig en ljuvlig helg
    annie

    SvaraRadera
  3. Det lät ju eländigt....stackars Sigge ;((( Hoppas det inte är något allvarligt! Sötnos med mössan ;))
    kram susanne

    SvaraRadera