Trägolvet har fått komma fram




Nu har vi plockat bort heltäckningsmattan i hallen och det fina trägolvet har fått komma fram igen. Heltäckningsmattan är fyrkantiga rutor som snabbt och enkelt pusslas ihop på golvet för att under vinterhalvåret hindra kalluften att blåsa upp genom golvspringorna.
När vi gjorde i ordning golven så vitlaserade jag det i hallen och man ser tydligt att det inte har gulnat lika fort som i de andra rummen. Jag vågade inte vitlasera golven i alla rummen för jag ville behålla den naturliga träkänslan....det var då.....och det är ju så dags att ändra sig nu!
 
Trevlig tisdagkväll!
Trägolvskram

4 kommentarer:

  1. Åh, så snyggt med det rena trägolvet! Blev ju jättefint!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Ser jättefint ut tycker jag. Själv har vi vitlaserat vårat golv, blev jättebra, men skulle nu kunna tänla mig riktigt vita. Ha en fin onsdag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker hall ni har,fiffigt att kunna ta bort mattan så där lätt.kram ulrika

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    VIlka härliga golv! Ser verkligen lantligt ut!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera