Det är bara att erkänna...




Det jag har väntat på har hänt.....så det är bara att erkänna att Ranunkel är inte en blomma för mig. Bladen gulnar mer för varje dag och snart är de inga kvar, blommorna trillar och knopparna som fanns har dött. Men den var väldigt vacker så länge den varade:)
Däremot hittade jag min stamsyren i ett av uthusen, jag trodde inte det skulle överleva vintern då det inte blommade i somras....men till min glädje är det fullt med små knopp! Jag har klippt ner det och gett det lite ny jord och näring.
Så nu ger jag mitt hopp åt stamsyrenen istället för Ranunkeln får snart tacka för sig och hoppa ut.

Bordet ni ser på bilden har jag precis plockat bort (målar på ett nytt), nu ska jag gå och skruva ner hyllan med speglarna på väggen också (målar på en ny).....jag är så spänd så jag spricker!
När ska de uppfinna färg som torkar på 10 minuter och är övermålningsbar på 20?

Ha det gott och sköt om er!
Knopphoppkram


8 kommentarer:

  1. Man kan ju inte ha gröna fingrar jämt ;-)
    Ja du, varför finns det inte sån färg...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Då är vi två då, som inte kan få en ranunkel att överleva alltså!! Det var massor av knopp på den när jag köpte den, men bladen gulnade och allt tvärdog.
    Vi får trösta oss med att vi kan ju inte vara bra på allt;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Da er vi tre og :) Jeg klarer heller ikke å få en ranunkel til å overleve..på butikken sa de til meg at det var lettere ute, så får kanskje prøve til sommeren :)
    Ha en fin fin kveld :)
    Klem Lisa:)

    SvaraRadera
  4. Ha, ha här kommer fyra..............
    Tycker ranunkel är helt ljuvliga och påminner lite om pioner. Men det gåååår bara inte. Jag har provat med både billiga coh lite dyrare.
    Men ibland får man se sig som besegrad helt enkelt!

    Jättefint bord och visst kan man ah en aningens dåligt tålamod ibland- när man väl sätter igång så vill man ju bli klar.

    Ha det bra från Loo!

    SvaraRadera
  5. här är den femte...hihi...kramis semlan

    SvaraRadera
  6. Enda sättet för mig att få njuta av Ranunkel är när jag köper den som snittblomma, som planta är den inte särskilt långlivad hemma hos mig heller;)
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  7. Så skönt...att jag inte är ensam om att bli besviken på den här annars så vackra blomman. Jag har min i växthuset och den trivs inte där heller. Men så trist...jag älskar den här blomman, när plantan är frisk. Nu ska jag faktiskt kolla om det finns olika sorter...

    SvaraRadera
  8. Sådan färg skulle sälja slut direkt. Jag skulle bunkra... :-)

    SvaraRadera