Rensa, röja, kasta och börja om på noll.




Jag tror att ungefär vid den här tiden varje år så kommer jag till nåt slags "börja om" läge, slutet av augusti, sommaren börjar sakta gå mot sitt slut, hösten kryper inpå med svalare kvällar, solen stiger inte upp så tidigt längre, små pumpor dyker upp i affärerna. Och även om man vill dra ut på sommaren så länge det bara går så vet man att det snart är dags att dra sig inåt för att kura under en filt och tända en massa ljus.
Det är när vi närmar oss detta som jag känner att jag måste rensa för att med nya friska tag omfamna "innesäsongen", rensa, röja, kasta och börja om på noll. Det sägs att man mår bra av att rensa, och det stämmer faktiskt. Jag kan tycka att det blir lättare att andas på något sätt, för mycket materiella ting för mig gör att det känns trångt, rörigt och jag blir ofokuserad och till och med lite grinig.
Jag får också extra mycket inspiration till att göra om inne, fixa, piffa, förändra och förnya. Men först måste rensningen ske och i helgen startade jag med garderobsrensning, vilket ledde till ett annat projekt som en smärre renovering av garderoben i stället....men det är en annan historia....

Jag hittar mycket inspiration på pinterest.com, där jag har mina moodboards, eller i tidningar och på de moodboards jag gör här hemma.

Men nu går jag nog ut i solen en stund, för än är inte sommaren över!
Fin dag på er
Rensakram

1 kommentar:

  1. Kan inte annat än att verkligen hålla med dig! Jag har också känt på denna känsla av att rensa och börja om på nytt, alltid samma känsla i augusti. Ganska skönt och befriande på något sätt:) Och så byta färgskala och mysa in sig inomhus. Var inte alls redo att släppa taget om sommaren först, men nu välkomnar jag min favoritårstid hösten:)
    Kram

    SvaraRadera