Så var cirkusen igång!



 
Tapet, Eco White.
 
Medans sambon tittade på fotboll igår så hann jag måla taket, listerna, dörrfoder, fönsterfoder och alla golvlister i matrummet, längre tid än så behöver det inte ta att vända upp och ner på ett rum.
Ett par tapetvåder av den nya tapeten hann jag även få upp, tapeten som nu kommer att bli övertapetserad är en Eco White 1054. Den nya får ni se vid ett annat tillfälle.
 
Egentligen var tanken att jag bara skulle tapetsera om och inte mer än så, anledningen till att det eskalerade och arbetet spred sig både till tak, lister, fönster mm, var när jag stod och tittade på taklisterna konstaterade jag att jag inte kunde sätta upp en ny tapet till de hemska listerna. En stund senare konstaterade jag även att jag inte kunde måla taklisterna utan att även måla taket, och då drog jag även slutsatsen att jag likagäran kunde måla foder och lister också....så var cirkusen igång!
Dagen slutade med att jag var alldeles vitprickig och hade lim i håret...som vanligt:) Men väldigt nöjd med min insatts.
 
Trevlig dag och sköt om er!
Cirkuskram

1 kommentar:

  1. Ja det drar ju ofta på sig en del när man börjar =)
    Spännande att se vad för tapet ni valt..
    Jag skall sätta mig och välja tapet till vårt nya sovrum snart, skall bli så kul..

    Kram Mia

    SvaraRadera