Det löser sig....






Minns ni att någon blev målad med kulören "Mörk Aubergine" från Jotun. Nu nu ser ni vem va!...ja men visst är det "Big Ben" som fått ny färg, kanske får han heta "Big Abergine" nu istället...eller låter det lite suspekt tro. Snygg blev han i alla fall i sitt nya dova lila fodral.

I eftermiddags upptäckte jag något trist när jag fotade, det blir svarta fläckar på bilderna och i vissa ljus ser det ut som skuggfläckar, (syns väldigt tydligt på näst sista bilden). För mig otroligt upprörande och irriterande, jag antar att det kommit något damm på bildsensorn eller liknande, men herregud det vågar ju knappast jag ge mig på att försöka få bort.
Jag har inte haft kameran särskilt länge så det känns lite konstigt att det redan kommit in smuts i den. Kameran jag har är nya Nikon D7100 och den var ju inte direkt gratis, så det är minst sagt lite oroande. Jag är inte 100% nöjd med den, men det är nog för att jag inte lärt känna den riktigt ordentligt ännu. Det är många knep och funktioner att klura ut med en systemkamera för att ut det bästa med dem. Jag är ännu inte överens med fokusen, vitbalansen eller inställningen av slutaren och bländaren, som förvirrande nog ställs in åt motsatt håll mot Nikon D60 som jag hade tidigare.

Jag ringde till sambon och var smått hysteriskt, han, är som vanligt lugn som en filbunke och ber mig räkna till 10, lägga ifrån mig kameran och säger att det ska nog lösa sig. 
Jag önskar att jag också kunde vara den där personen som lever efter filosofin att, "det löser sig" istället för att alltid vid första tanke tänka att, "det skiter sig". Vi är så väldigt olika, men det är nog så vi kompletterar varandra antar jag.

Tack för att ni kikar in hos mig alla mina fina besökare!
Det löser sig-kram

5 kommentarer:

  1. Wow, det blev ju riktigt snyggelisnyggt! :)
    Hoppas det löser sig med kameran!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Modigt av dig att välja en sådan färg, men det blev ju riktigt bra! Tråkigt att du inte är nöjd med kameran. Åk till affären du köpte den i och be om hjälp för att lägga ut så mycket pengar och sedan inte vara nöjd är ju inte ok.

    SvaraRadera
  3. Den blev jätte snygg i aubergine färg! ;)
    Kul när man lyckas få till en bra färgklick. Det tycker jag är svårt..

    Trist med kameran. Vet inte alls vad det kan vara, men låter troligt med något smuts. Har du testat att ta bort objektivet och göra rent på glaset där emellan? Annars tycker jag du borde kunna lämna in den på garantin?

    Ha en mysig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Wow så fräckt!!! Tråkigt med kameran,men det löser sig nog med lite rengöring. En trevlig kväll / Anna

    SvaraRadera
  5. Åh så fin den blev i en aubergine färg! Härlig färgklick:)
    Men vad tråkigt att höra om kameran, känner med din oro. Hoppas det löser sig!
    Kram

    SvaraRadera