Frukost åt ett annat håll





Igår släpade jag runt matbordet så det hamnade mitt på golvet, det är väldigt lätt att sånt här händer när det kliar i fingrarna och någon akut förändring måste ske:)
Så idag åt vi vår frukost åt ett annat håll.
Som ni ser har inte lampan hakat på ännu och det är inte säkert att den hinner göra det förrän bordet åker tillbaka igen;)

Satt och läste lite julreportage från Allt i hemmet till mitt kaffe och nu undrar jag....vart tusan ska vi ställa granen i år! Där den alltid har stått tidigare år har jag ställt en skänk, så där är det kört. Det blir nog till å släpa runt lite fler möbler till jul, men det finns inte mycket yta att ge på i vårt lilla hus.
Ibland skulle jag bara vilja tömma hela huset och börja om från 0 igen.

Idag är sista chansen att vara med i UTLOTTNINGEN!

Önskar Er en skön söndag!
Frukostkram!

&....Fick en fråga om Sigges ras, han är en "Bearded collie". En underbar ras med mycket personlighet och kärlek, han hur snäll som helst.


8 kommentarer:

  1. Det där känner man igen..*skrattar...men med åren har man lärt sig just det där med att vänta lite med att ändra de fasta inredningssakerna ( som ex lampan) ...för ett tu tre, precis som du skriver är sakerna tillbaka på sin utgångspunkt...

    Fint kök du har !
    Kram ....

    SvaraRadera
  2. Vi har också liiiiite problem med att få plats med julgranen till varje jul.Vi får alltid möblera om lite först för att få plats.Ha en fin söndag.Kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Det följer ju ofta med en hel del när man möblerar om, som man också måste flytta på. En lampa t.ex ;)
    Du skriver att ni har ett litet hus, men köket ser ju rymligt ut i alla fall ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Så mysigt det ser ut vid ert frukostbord.
    Ha en bra söndag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hej, tack för besöker hos mej! Härlig blogg här..smarriga cupcakes, gullig hund -här får jag en ljus, lätt, glad känsla..Är nu följare
    Kommer gärna tillbaks!!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  6. Fint du har fluýttat om hoppas ni trivs med det.Ha en underbar dag..

    KRam Lisa

    SvaraRadera
  7. Det är kul att flytta om möblerna emellanåt! Tyärr så innebär det ju också att en hel del annat måste byta plats:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  8. hahaha jag funderar också över var granen ska stå..har ju murat upp en spis på granens plats....ommöblering känns med igen..hihi..kramis semlan

    SvaraRadera