Min lilla ängel



Vi startade år 2012 med en tredje öroninflammation på raken för Ella, dunderförkylning, feber, bronkit och fruktansvärd hosta. Det mest skrämmande av allt är att knölen på hennes hals har vuxit och det ska nu göras ultraljud för att se vad det är och om det finns fler.
Hon tar nu så många olika mediciner att jag har ett block på köksbänken där jag skriver upp när hon får dem för att inte göra fel.
Hon fick lämna blodprover igår och nu väntar jag bara på provsvaren.....det är ingen rolig väntan.
Jag är så ledsen och orolig, jag grubblar och funderar....min lilla ängel,
-När ska hon bli frisk?  -Kommer hon att bli frisk?  -Är det något fel på henne?
-De sa ju förrut att knölen var ofarlig...varför ska det nu helt plötsligt göras ultraljud?

Jag trodde 2012 skulle bli ett bra år....men nu vet jag inte längre....

Sköt om er och ta hand om varandra!
Ledsamkram!

17 kommentarer:

  1. Låter inge vidare!!! :( Hoppas att hon kryar på sej snart!!!

    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Usch... stackars liten!!
    Hmm det är ingen körtel som växer iom alla hennes infektioner...?

    Håller tummarna att det inte är något farligt o att hon blir frisk fort!!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  3. Åååå, stora kramar till er båda! Det är nog bra att de gör ultraljud och kollar upp, hoppas att hon blir frisk snabbt, snabbt! //kram maria

    SvaraRadera
  4. Vännen... vilken oro! Jag är så ledsen för er skull, det är fruktansvärt när barnen inte är friska.
    Kanske knölen är en körtel bara. Är ju vanligt att dom sväller vid förkylningar.
    Jag önskar er allt gott och håller tummarna att er lilla gumma piggar på sig snart.
    *kramar om*

    SvaraRadera
  5. Förstår er oro! Med alla eländiga infektioner så är det säkert pga det, stackars liten:(
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  6. Bra att de är noggranna och kollar upp det igen
    stackars dej att behöva vara orolig
    STORA KRAMAR till er
    maggan

    SvaraRadera
  7. Jag förstår att du är orolig! Det är inte roligt när barnen är sjuka!!
    Hoppas att hon kryar på sig riktigt snart.
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  8. Nä men mamman då!
    Jag förstår (gör det verkligen) att det känns urjobbigt!
    Ska inte gå in på den novellen för då blir det error här, men efter att ha upplevt willes svåra astma med tusen biföljder till höger å vänster, så blir man tokig och lite knäpp! Klart d!

    Men det bästa med barn är att de klarar mer än vad vi tror!
    Hemsk knöl på halsen hade (har fortfaranade) wille.
    Lika där koll efter koll.
    Men då han aldrig hann bli riktigt frisk så jobbar körtlarna på för fullt!
    Så hans ena körtel på halsen har blivit förstorad.

    Jag hoppas lillsötingen snart blir frisk!
    Många som åker på virus efter virus och förkylningar!
    tack f¤n för det när vädret har stor påverkan!

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  9. Skickar många styrkekramar till dig och hoppas allt ordnar sig! / vännen Maria

    SvaraRadera
  10. Hej rara du.oj vad orolig du måste vara. Jag håller tummar och tår för att allt är bra. Du ska se att allt är i sin ordning:) förstår vad du är rädd för att det kan vara . men sjukvården vet vad de gör och tar hans om er ska du se. Jag
    Är själv inne i svängen, så jag vet hur Goa de människorna är<3
    Krakram i miljoner:) nettan

    SvaraRadera
  11. Åh vilken vacker blogg och vilka fina tegelpannor. Jag har själv målat tegelpannor och gjort ljushållare av dem. Detta var riktigt fint gjort!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Vad tråkigt att läsa om din oro, förstår dig!

    Jag var inne på Monicas hemtrevnad idag där jag såg en tegelpanna gjord av dig och tog ett av dina visitkort. Jag tänkte fråga om jag får låna en bild på en tegelpanna samt ditt vardagsrum och kanske någon mer? Självklart länkar jag till din blogg.

    Mvh Maria Caroline

    SvaraRadera
  13. Angående rejäla förkyldningar verkar det vara många som har nu, långa o sega dessvärre. Min sambo fick lunginflammation o var på sjukhus hela gårdagen o jag med en rejäl förkyldning o ett brutet revben sedan julafton från all hosta. Nej fy.
    Allt gott och all tankekraft till dig o din lilla tjej med önskan att hon blir bra igen! Styrkekram

    SvaraRadera
  14. Känner att jag vill skicka dig en massa styrke kramar med hopp om att allt blir ok med din ängel. All lycka och hoppas att 2012 blir ert år!

    Kram Tessan

    SvaraRadera
  15. Å så fruktansvärt jobbigt för dig. Kan föreställa mig hur du känner... det är så jobbigt när barnen inte har det bra. (mina barn har också haft det tufft) Jag hoppas SÅÅÅ att det kommer att bli bra snart och att 2012 kommer att bli en bra år. Kolla in på min sida, har en suprice till dig. Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Vilken jättte fin blogg du har,glad att jag hittade hit.
    det är hemskt när det händer ens barn någonting.
    Hoppas det ordnar sig.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  17. Hej igen! Jag tittade bara snabbt in på din blogg tidigare och läste inte inlägget ovan. Trist med sjukdomar, hoppas hon blir frisk snabbt! Kram

    SvaraRadera