Något som används flitigt




Tumstockar är något som används flitigt här hemma, både av mig och sambon...det mäts paket, möbler, väggar och alla möjliga prylar. De fyra som står på skrivbordet är bara en bråkdel av alla som finns utspridda i hemmet och för det mesta brukar de inte stå några alls i muggen....utan oftast hittar man inte någon när man ska ha en. Det är precis som när det ringer och man får springa runt i hela huset och leta efter telefonen, då händer det faktiskt att jag saknar den fasta telefonen med sin fina "snurreluttsladd" som man alltid visste var den var!

Men jag vet inte om något kan mäta sig med min huvudvärk jag har idag, jag är alldeles yr och känner mig konstigt nog svullen i ansiktet. Jag hade tänkt baka idag...men nu vet jag inte....får se om huvudet skärper till sig snart;)

Önskar er en trevlig lördag!
Tumstockskram


18 kommentarer:

  1. Usch för huvudvärk! Hoppas den ger med sig så du får njuta av lördagen och kanske baka om du vill det :)

    Haha, det där med telefonen känns igen. Hur man springer som en yr höna och försöker lokalisera ljudet när det ringer.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen!

    Det låter inte bra med din otäcka huvudvärk.. svullen i ansiktet låter inte alls bra... Hoppas att det släpper...

    I vår familj använder vi talmeter i stället för tumstock. tumstockar är dock mkt snyggare så kanske borde vi gå över till att använda dem i stället!

    kramen Jenny

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det. Hoppas att du mår bättre snart. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Vad händig du är! ;) Här hemma är det maken som styr över måttstockarna... och bubbelmåtten. ;) Bubbelmått? Vattenpass, nytt ord uppfunnet av mig när jag inte kunde komma på vad det hette, haha! Måste ändå erkänna att de är otroligt snygga där på ditt skrivbord men å andra sidan har du en förmåga att få allt att se snyggt ut. =)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. We can not get sick, we have children! pleasant Saturday) Valentina

    SvaraRadera
  6. Inte roligt att inte må bra. Man mår bra av dina bilder iallafall. Har du själv målat på tegelpannan? Jättefint!

    SvaraRadera
  7. Hoppas att di känner dig bättre snart. Ja jag har alltid en tumstock i min handväska, för när man är lite här och där så behöver man alltid en, man ska mäta möbler, tavlor ja, allt möjligt. Ha en fin lördagskväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Tittar in för att önska dig en mysig lördag kväll.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Jag har också en vedervärdig huvudvärk idag! Hoppas vi mår bättre imorgon!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Skickar en krya på dig kram!!
    /Veronica

    SvaraRadera
  11. Hoppas du mår bättre - huvudvärk är inte kul.
    Önskar dig samtidigt en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Pst! jag har en liten utlottning hos mig♥
    Hoppas du mår bättre i huvudet idag=)
    Sköt om er!
    Kram Gabriella

    SvaraRadera
  13. Så snyggt ni har! Hoppas att du slipper din huvudvärk och kan njuta av helgen.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Tumstockar är väldigt fina, passar som inredningsdetalj. Själv använder jag mest måttband och plastlinjal - fult men fungerande :) Hoppas huvudvärken släpper så söndagen blir bra!

    SvaraRadera
  15. Huvudvärk bort!
    Hoppas den är borta i dag. ja du, tummstockar, suddigum och pennor...säger inge mer.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  16. Hei!
    Tusen takk for koselig kommentar du har lagt inn til meg:) setter stor pris på det.
    har ikke vært inne hos deg før, men for en utrolig flott blogg du har:) Her kommer jeg igjen!
    Ha en strålende søndag!

    Klem Merete

    SvaraRadera
  17. Men hej Vännen!
    Nä men neeej!!! inte huvudvärk! Fy! Krya på dig!
    Nu har jag scrollat upp och ner å hit å dit å fram och tebax.
    Guuu vad jag gillar dina inlägg! Kommentarerna har ju inte haglat här från mig precis, men nu,,,NU är jag back, så för viss förvarning av stalkererror, så kommer det flöda på fritt:)

    Skratta lite lätt (asg) om ert "skruva ihop kök". Ni kan då konsten att se en monteringsbeskrivning från 2 synvinklar...haha.

    kram på dig och du......varje kväll jag lägger mig läser jag texten på min värdefulla tegelsten som vi har så fint prydd här i sovrummet.
    Tack!

    kram Hilla

    SvaraRadera