Vi saknar Torsten!



Vi saknar Torsten....är det någon som sett honom!?
Han har varit borta sen i måndags förmiddag och det är inte likt honom att vara borta så här länge. Även om bara ett par dagar borta kan verka lite på en katt så har jag en "bad feeling", han har aldrig varit borta två hela nätter och dagar tidigare och nu börjar vi bli oroliga.
Ni som bor här i samhället (Tvärskog) eller i närheten och läser detta, kolla gärna era uthus eller bilar då han är en nyfiken en och kanske blivit inlåst någonstans. Jag glor nog ut genom köksfönstret var femte minut i hopp om att han ska sitta där utanför....

Ta hand om er!
Torstenkram

18 kommentarer:

  1. Nae...va tråkigt..Jag förstår er & lider verkligen med er :(
    Hoppas han kommer framtassandes/Tröstekramar från mig!

    SvaraRadera
  2. Jobbigt, jag känner igen känslan väldigt väl! Bor ni nära skog kan det hända att han håller till där? Vid ett par tillfällen när min katt inte kommit hem så har jag gått ut och rasslat med matpåsen/burken, för det ljudet känner hon glatt igen.. Då kommer hon springandes. Testa det, det är värt ett försök! :)

    SvaraRadera
  3. Ååååå... så utrolig trist:(
    Håper virkelig dere finner han i god behold!
    Klem Merete

    SvaraRadera
  4. Hualigen, förstår verkligen hur du känner. Vi som har haft flera katter och har två nu. Vår äldsta försvann i två veckor och vi hade gett upp hoppet. Så en dag kom han tillbaka tovig, lite smalare och väldigt glad. Vart han varit vet vi inte men han har iaf fått tag i mat och vatten eftersom han var i så bra skick. Han som aldrig brukar lämna gården. Men en farbror sa till mig en gång, nästan alla katter gör en "runda" någon gång i livet för att utforska. Det kanske stämmer.

    Hoppas han kommer tillbaka, det gör så ont i hjärtat när de små liven inte kommer hem som de ska

    Kram Teres

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt! Förstår om ni är oroliga men min svägerska har en kattfröken som brukar ge sig ut på turne....och helt plötsligt efter några dagar så kommer hon hem. Det är ju heller inte så kallt ute och det är ju skönt. Håller tummarna //M

    SvaraRadera
  6. Bor inte i närheten och har tyvärr inte sett Torsten. Men jag hoppas med allt jag har att han kommer hem till er snart!

    Hej från Loo.

    SvaraRadera
  7. Så fin kisse!
    Hoppas han kommer hem snart :)

    Kan "trösta" dej med att de kan vara borta ganska länge..
    Vi hade två katter innan allergierna kom in i huset, och den ena va borta i hela TRE VECKOR :( Och den andra var borta i nästan två innan vi upptäckte med hjälp av tidningen att den satt fast i ett träd på andra sidan kvarteret :P
    Ingen fara med någon av dom, de vilade bara lite extra i nån dag :)

    Kram Frederica

    SvaraRadera
  8. Åh jag skulle få panik om min Ebba skulle dra ut på turné. Hon har aldrig gjort det och hon är idag tio år gammal. Vi bor rätt nära skogen och jag är jätterädd räven eller vargen ska ta henne, så hon måste komma in senast klockan 22.00 vardag som helg. Hon har lärt sig klockan nu på äldre dar. :)
    Håller tummar och tår att Torsten kommer hem ♥

    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
  9. Håller mina tummar!
    Ovissheten är hemsk när man väntar
    på en älskad katt.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  10. Hoppas er Torsten kommer hem snart!
    Kram Satu

    SvaraRadera
  11. Hoppas verkligen att han snart syns där utanför fönstret ♥.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  12. Håller tummar och tår för att han snart dyker upp igen! Kram! Marthina

    SvaraRadera
  13. Vad tråkigt att höra om Torsten! Hoppas så han kommer tillbaka snart!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Usch vad tråkigt, hoppas Torsten hittar hem snart!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  15. Hoppas Torsten redan är hemma hos er. Missar kan vara borta ganska länge när de försvinner. Dessutom har de en otrolig överlevnadsförmåga. Håller mina tummar.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  16. Nej men fy, förstår verkligen er oro.
    Räckte med en kväll för ett tag sen då inte hankatten sågs till under hela em och inte ens till kvällen.
    Men sen vaknade jag vid 23 tiden av att han ville in, lättnaden var stor vill jag lova.
    Håller alla tummar och tår för att han kommer hem under dagen, Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Åh, nej! Det där är inte kul! Min katt Sven som jag hade som liten försvann flera dagar och vi gick ochletade efter honom och hittade honom flera kvarter bort. Det värsta är ju att en del människor är så tröga att dom inte fattar att om de börjar mata katten så stannar den ju där. Istället för att gå hem till dom som den egentligen bor hos.

    Jag hoppas att han kommer tillrätta snart.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. Jag håller alla tummar, eller har Torsten kanske redan kommit tillrätta?
    Det är mardrömmen när ens ögonstenar är borta så där :(

    Kram Ulrica

    SvaraRadera