Tycker de stjäl för mycket






De randiga gardinerna är nu färdigsydda och uppe i matrummet. Jag har faktiskt ganska svårt för gardiner då jag tycker de stjäl för mycket ljus och för att fönstren är fina som de är, men ibland blir jag sugen på att ha gardiner i alla fall så den här gången har jag satt upp en ny gardinstång som är mycket längre än den andra. Detta för att kunna ha gardinerna utanför fönstret, nu hänger de mot väggen istället för framför fönstret och döljer på så sätt inte det fina fönstret eller solljuset, dessutom ser fönstret mycket större ut. Jag satte även gardinstången en bra bit ovanför fönstret, nästan uppe taket för att skapa mer rymd och få det att kännas högre i tak.
Jag är riktigt nöjd med gardinerna, fattar inte att jag inte hängt gardinerna på det här sättet tidigare, och ränder faller mig verkligen i smaken just nu:)
 
Ha det gott fina läsare!
Gardinkram

8 kommentarer:

  1. Waoo...Jättesnyggt ju :)
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Så lurt!! :) Det ble kjempefint! :) Liker de fine gardinene dine og den kule løsningen din!

    Fin tirsdag ønskes deg!
    Stor klem fra Lite hi

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt!
    Superfint med randigt.............

    Tack för tipset, det ska jag tänka på nästa gång jag hänger gardiner!

    Må fint,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Åh så fint det ser ut! Det gäller att vara fiffig=)

    SvaraRadera
  5. Ja visst brukar gardinerna skymma för mycket men samtidigt tycker jag att det känns mer ombonat med gardiner. Smart att höja upp stången.
    Hos oss har vi skenor i taket som gardinerna sitter i. Men även som du att gardinen täcker väggen istället för att skymma ljuset från fönstret.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Har du målat din moraklocka sj eller är den köpt sådan ? är sugen på att köpa en å måla matt svart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte klockan billigt på blocket och så målade jag den svart:)
      /Emma

      Radera