Nu får det vara nog!

Bild från förra året på sommarpaj.

Idag när jag klev upp och fick se vad som pågick utanför fönstret blev jag minst sagt sugen på att gå ut och lägga en spya i snön bara för att visa hur illa jag tycker om den. Näe vet du vad....nu får det vara nog! Hur länge ska vi ha vinter egentligen? Man kan ju hoppas att vi får en lika lång sommar som kompensation!

Jag drömmer och längtar en stund efter....
sommar, sol, varma vindar, gröna gräsmattor (mossa), bad, grilla, paraplydrink, sommarpaj......kanske ska man gör sig en liten sommarpaj i ren protest, eller hur ska man trösta sig i detta snöoväder? (klicka på länken "sommarpaj" om ni vill ha receptet)

Önskar ändock en kanondag till er alla!
VinterSommarkram

5 kommentarer:

  1. Jag vi är många som längtar efter vår och varmare dagar! Jättefin tårta, tack för smakbiten ;) Kram Ester

    SvaraRadera
  2. Woo...Underbar sommarpaj ♥...
    Här har ingen snö kommit men heller ingen vårvärme/Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, alla sätt för att försöka hjälpa våren på traven känns just nu värda att testa. Här har vi också fått massa tråkigt vitt.

    Men hoppas i får en bra onsdag trots snön. Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Sommarpaj var en bra idé, själv ska jag göra en citroncheesecake imorgon. Jag tycker vi är väl värda en riktig kanonsommar i år, vill ha en sån där riktig värmerekordsommar. Lovar att inte klaga!

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej! Håller med dig och hade inte kunnat säga själv bättre! De visade Peking imorse på tv som skulle normalt har full vår nu men idag har de den värsta snöstormen! Vart har våren tagit vägen man undrar!
    Har en fin torsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera