Burrrr!





Det är -10 ute, isigt och snöigt, burrrr helt enkelt! 
Och visst är det härligt att kunna ta skrillorna och gå bort till isbanan och åka några varv, göra en piruett och några graciösa hopp...eller nja mest obalanserat åka runt framåtlutad med böjda knän och se smått skitnödig ut för att inte dra i backen, men ändå...jag gottar mig i äldsta dotterns kommentar sist då hon påpekade att jag iallafall var bättre än pappa!
Men barnen de kämpar på och blir bättre för varje gång.
Och visst jag ska inte klaga på nöjet i att åka pulka och skrika hysteriskt högt (för det får man när man åker pulka) eller att alltid ha en värmande brasa att kura framför på kvällen, å tända ljus, å varm choklad å....
Nä jag längtar till våren ändå, det skvallrar tulpanerna på bordet om. 
Jag älskar våren och sommaren helt enkelt!

//Emma


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar