Tjejmiddag och Grillat!

Igår var det tjejmiddag och då bjöds det på:
Lax med krämig gräslökstopp serverat med ugnstekta klyftpotatis och härlig sallad.
Här är receptet:
Till 4port.
600g laxfilé, 4portionsbitar
2msk smör
250g babyspenat
250g fetaost
1knippe gräslök
3dl créme fraiche

Gör så här:
Smörj en ugnsäker form med lite smör. Fördela spenaten i formen och klicka på resten av smöret.Lägg laxbitarna ovanpå.
Mixa fetaost, gräslök och créme fraiche i matberedare eller med stavmixer. Bred hälften av blandningen på laxen, lägg resten i en skål och spara till serveringen. Tillaga mitt i ugnen 15-20min på 200grader.



Vår lördagsmiddag hemma

Här hemma idag blev det grillat! Gott marinerat fläskkött, några grillade champinjoner serverat med klyftpotatis i ugn och vitlöksbearnaise. Och så självklart en god sallad av rosé och isbergsallad blandat med gurka, cocktailtomater och krämig fetaost.
Uppiffat med lite goda hemodlade kryddor från trädgården




Supergott!
Nu blir det lite glass sen ska jag lägga mig och slappa i soffan.
Trevlig lördagkväll önskar jag Er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar