Lev livet till det yttersta!




Men så har då några tavlor kommit upp i köket.....hmmmm, det börjar smyga sig in en hel del svart i hemmet igen. Själva upplägget är jag nöjd med men vet inte om det är rätta stället, jag fortsätter grubbla lite till:)

Kollade på nyheterna igår kväll och för ett kort ögonblick tänkte jag tanken,
-Varför skaffade jag barn till denna värld...varför utsätta det käraste man skapat för allt elände som händer och hur kan jag skydda dem?
Visst är det bra att uppdatera sig, men kanske vill jag hellre vara lyckligt ovetandes om skiten.
För är det inte så att du blir sjuk och full med gifter av laxen så blir du lurad av de högt uppsatta som skor sig på oss "vanliga" eller så kommer en atombomb och utplånar dig när du minst anar!
Tanken på att något skulle hända ens barn är olidlig!

Det gör att nojigheten över tavlor på rätt plats, snygga tapeter, fluffiga kuddar och den trendiga inredningsprylen känns väldigt oviktig....men samtidigt är det kanske det som gör att man fungerar.

Nu menar jag inte att låta dyster så här på en lördag, utan vad jag vill säga är,
-Lev livet till det yttersta!!
Jag kommer strunta i nyheterna ett tag, för....jag vill vara lyckligt ovetandes i "min lilla värld"

Önskar Er en lycklig lördag!
Sköt om er och LEV som aldrig förr!
Lyckokram!


8 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig - inte kul att tänka på att det skulle hända de små barnen någonting! Så jag försöker att inte tänka på det så mycket. Jag mår bäst så... :)

    SvaraRadera
  2. Ja du.. Oron över att det skall hända sina barn något har man ju alltid mer eller mindre.. men jag oroar mig inte så mycket pga av vart världen är på väg utan mer vart barnen är på väg i bilen, i världen, i nuet osv.. :-S

    Snyggt med tavlorna =)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Håller helt med! Brukade lyssna på nyheterna på P1 på radion när jag åker till jobbet, men man blir nästan deppig när man hör om allt elände. Så nu är jag tillbaka med att lyssna på musik istället, sån musik som gör en glad och ger en energi! //kram maria

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Ibland vill man bara stänga in sig i sin lilla bubbla och glömma allt ont som finns runtomkring.

    Det är viktigt att man tar tillvara på livets goda stunder! Njut varje minut!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  5. Nej usch hemska tanke att något skulle hända ens barn. Men vi får bara hoppas att allt kommer ordna sig till slut;)

    Här levs livet fullt ut men med en eftertanke om sinande resurser och att möjlighet att rädda "moder jord" fortfarande finns;)

    SvaraRadera
  6. jag har hoppat över tv-tittandet länge nu. Mådde inte bra av allt elände det matades in i hjärnan. JAG BLEV OROLIG FÖR ALLTING. Nu tittar jag bara på det jag själv väljer dvs inga program som visar hur sjuka en del är, krig, gifter, olycka,etc det är svårt för så fort man sätter på tv finns det där och löpsedlar skriker ut olycka varje dag på stan...bläää...pysslar mycket hellre med pynt och kuddar och är lyckligt ovetande om svininflenser och atombomber...sen får man gärna dumförklara mig och klanka ner på samhällskunskaperna, mig gör det inget! Kramis semlan

    SvaraRadera
  7. Ja det är sant...ibland vill man bara blunda för allt ont som händer och bara leva i sin lilla "bubbla".Ha en skön söndag vännen och njut av dina små underverk.:)Kram Ulrika

    SvaraRadera
  8. Du har et hyggeligt køkken. Og billederne er flotte i det sort/hvide look.

    Hav en dejlig ny uge

    SvaraRadera