Jag har bytt soffbord...





Jag har bytt soffbord, det gamla började bli ganska fult på bordskivan. Detta bordet hade jag stående i min gamla verkstad hos min mamma, jag gjorde i ordning och målade det för länge sedan med tanke på att jag skulle ha det som soffbord en dag...den dagen är nu här och visst är de fina de här gamla pelarborden.
Vi bestämde oss också för att köpa en matta till vardagsrummet och lägga på nu under vintern då det drar isande stormvindar mellan planken i trägolvet. 

Mattan "Guldborg" 799kr (2x3m) som konstigt nog inte finns på deras hemsida, är i alla fall från IKEA. De små "granarna" 79kr/3st, som sedan går att plantera ute hittade jag också på IKEA. Ljuslyktorna på bordet är från Mio som har väldigt mycket fint.

Ikväll ska jag få hemgjord hamburgare när jag kommer hem från jobbet....MUMS!!
Trevlig fredag och tack för att ni kikar in!
Fredagskram

8 kommentarer:

  1. Waooo,va snyggt ♥.....
    /Kram fina du & ha en riktigt gooer Fredag!

    SvaraRadera
  2. Så fint med det nya bordet!!
    Vi har oxkså ett sånt som ni hade innan från IKEA och vill med byta ut det.. Men det får bli sen, FÖRST ska vi ha ett matbord. Fast allra först ska vi njuta av bröllopsresan till Kap Verde i feb:-)) Nu svävar man vidare i bröllopsruset från förra veckan:-)))
    Ha en riktigt fin kväll och mys på och så smaskens med hemmagjorda hamburgare:-))
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jättefint bord och jag älskar de gamla pelarborden jag med. Man kan verkligen ha dem överallt. Snygg matta också, jag satt precis och funderade om ni hade lagt klinkers i vardagsrummet med så såg jag ju sen att det var en matta:)

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Ett sånt bord hade mina svärföräldrar, men träfärgat. Mycket snyggare vitt :)
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Jättefint bord, jag har ett nästan lika som soffbord i tv-rummet. Sötaste lilla granen, vilket påminner mig om att jag inte har en endaste mini-en i år. Kanske hinner köpa en.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  6. Så fint, letar efter ett sådant själv!
    Kram Satu

    SvaraRadera
  7. Utrolig flott bord du har fått:)
    passet kjempe godt i stuen din:)
    Nyt helgen
    Klem Merete

    SvaraRadera
  8. Snyggt...jag har mitt pelarbord som soffbord i stugan...tycker om dess runda mjuka form...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera