Konversation



Doptavla med en mycket fin födelsedag...nämligen samma som mig:)
De sista beställda tegelpannorna kommer bli klara och levererade denna veckan, det ska bli skönt att avsluta de sista och ta ett litet jullov.

Under ett blöjbyte av nr.2 på Ella igår uppstod denna konversation:
Ella säger,
Mamma man kan inte äta bajs!
Jag svarar,
Nä det kan man då verkligen inte, då kan man bli sjuk och få åka till doktorn.
Phoebe undrar,
Vad gör doktorn då?
Jag blir ställd och svarar,
Det vet jag inte riktigt....
Då utbrister Phoebe,
Jag vet....jag tror han tar en dammsugare och suger ut bajset ur munnen!!
Och det låter ju faktiskt ganska rimligt....eller...
Det är så härligt att höra barnens funderingar och lösningar på saker och ting, de bjuder ofta på många skratt.

Hoppas ni haft en bra måndag och kanonstart på veckan!
Och enligt kalendern är det bara en vecka kvar till julafton....stämmer det! Gaaahhhhhh!!
Bajskram (sorry)

6 kommentarer:

  1. Hoppas man slipper få reda på vad han gör ;)

    SvaraRadera
  2. Haha ja barn är så finurliga i deras tankegångar!=)

    SvaraRadera
  3. Ja men så tror jag med doktorn gör ;) Men bäst att låta bli, känner inte att det är ngt jag vill ta reda på ;)

    Så fin doptavla..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Haha det e jättekul med barns funderingar- tyvärr glömmer man å skriva upp allt kul- jag va med min tolvåring på Willys i helgen och vi plockade frukt i påsen,när hon säger- mamma, de ska va stora å hårda! Jaa, säger jag å tänker snuskigt(som vanligt:))men tror ju inte hon ska tänka på vad hon sagt på 'vuxet vis' men hon kläcker ur sej: oj, det lät visst dumt, och fnissar, haha de hänger med mer än man vill tro..

    SvaraRadera